مسیر ورود به دنیای تولید محتوا
-
مدت جشنواره 365 روز
-
شروع 1404/03/17
-
پایان 1405/03/17
-
تعداد رشته ها 11 درس
معرفی
مسیر ورود به دنیای تولید محتوا یک دورهی فشرده و پرکاربرد است که در بیش از ۹ ساعت آموزش متنوع، مخاطبان را با مفاهیم پایه و مهارتهای ابتدایی تولید محتوا در فضای دیجیتال آشنا میکند. این دوره با دروس «مبانی رسانه و سواد رسانه» با تدریس سید علیرضا آلداود و «سواد رسانهای» با تدریس محمدرضا باقری آغاز میشود تا نگرشی دقیقتر نسبت به رسانهها، اهداف و اثرگذاری آنها شکل گیرد. سپس با آموزشهایی چون «تولید محتوا با هوش مصنوعی» (دکتر شریعتزاده)، «تولید محتوای موبایلی» (دکتر فرهاد دوانقی) و «کمپینسازی در فضای مجازی» (دکتر ابوذر یاسری)، مهارتهای عملی و خلاقانه در اختیار مخاطبان قرار میگیرد.
در ادامهی مسیر، موضوعاتی مانند «روشهای توزیع محتوا» (دکتر محمد احسان خرامید)، «جریانشناسی فضای مجازی» (حسین گودرزی)، و «شناخت رسانههای اجتماعی» (محمد لسانی) کمک میکنند تا شرکتکننده با محیط رسانهای اطراف خود بهدرستی آشنا شود. مباحثی مثل «سوژهیابی در رسانه» (دکتر خوانساری)، «تولید خبر در میدان» (حسن شمشادی) و «کنشگری هوشمند» (علی زکریایی) نیز راهکارهایی برای فعالیت مؤثر و هدفمند در میدان رسانه ارائه میدهند.
این دوره بهویژه برای نوجوانان، فعالان فرهنگی نوپا، معلمان، طلاب، دانشجویان و هر فرد علاقهمند به شروع مسیر تولید محتوا در فضای مجازی طراحی شده و دریچهای مناسب برای ورود هوشمندانه، مؤثر و خلاق به دنیای رسانه است.
| چطور رسانهها را بفهمیم؟ | ||
| تولید خبر در میدان | ||
| مبانی رسانه و سواد رسانه | ||
| کنشگری هوشمند | ||
| شناخت رسانههای اجتماعی | ||
| سوژه یابی در رسانه | ||
| جریان شناسی فضای مجازی | ||
| روشهای توزیع محتوا | ||
| کمپینسازی در فضای مجازی | ||
| تولید محتوای موبایلی | ||
| تولید محتوا با هوش مصنوعی |
نظرات